آشنایی با نکات مهم تابلو مغازه

نکات مهم تابلو مغازه. فروشگاه، همانطور که می شناسیم، مکانی است که افراد در مناطق مختلف در آن فعالیت می کنند. برای معرفی این فروشگاه به عموم باید از یک تابلو مناسب استفاده کرد. تابلوهای مغازه معمولا با اشکال و متریال های خاص و متفاوت در جلوی مغازه ها نصب می شوند. تابلو در واقع نوعی تبلیغات است که کسب و کار و نوع فعالیتی که کسب و کار در محیط انجام می دهد را نشان می دهد. بنابراین، ما نکات مهم تابلو مغازه را به شما آموزش میدهیم.

یکی از مشکلات سخت، انتخاب تابلو مغازه است. تابلوها عناصر جدایی ناپذیر شهرها و مشاغل هستند. در هر خیابان یا کوچه حداقل چند تابلو وجود دارد. تابلوهای تجاری و تبلیغاتی از عناصر مهم نمای شهری محسوب می شوند. مکان تابلو و نحوه نصب تابلو نیز بسیار مهم است. گاه نصب تابلو منظره شهر را مختل می کند و گاهی جذابیت آن را بیشتر می کند. نحوه قرار دادن و نصب آنها بسیار مهم است که تابلوسازی ها باید به آن دقت کنند.

برای اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت خدمات تابلوسازی با ما تماس بگیرید.

مهمترین نکات در طراحی تابلوی مغازه

استفاده از نکات مهم تابلو مغازه مناسب بر روی تابلو تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. در هر کسب و کاری سعی کنید از تابلویی مناسب برای کسب و کار استفاده کنید.

در نتیجه طرحی که برای تابلو مغازه استفاده می شود با طرحی که برای بانک ها یا فروشگاه ها استفاده می شود متفاوت است. بنابراین در طراحی تابلو باید به این نکته توجه شود.

در این مقاله نکات مهم تابلو مغازه را به شما خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید اگر قصد سفارش یا ساخت تابلو مغازه را دارید حتما به نکات زیر توجه کنید. البته که یادتان نرود که به علاوه اینا باید تابلوسازی مناسب را هم برای این منظور انتخاب کنید.

مهمترین نکات در  طراحی تابلوی مغازه

همه چیز راجب نکات مهم تابلو مغازه

توجه و دقت در طراحی تابلو

در مرحله اول نکات مهم تابلو مغازه طراحی تابلو نکته بسیار مهم است. طراحی تابلو نقش عمده ای در جذب مشتری دارد. استفاده از طراحی مناسب باعث جذب مشتری و تبدیل آنها به مشتریان بلندمدت و وفادار می شود و جایگاه ویژه ای دارد. 

بررسی و تحلیل نوع فعالیت

قبل از ایجاد تابلویی برای مغازه خود، نگاهی دقیق به نحوه توصیف کار خود بیندازید. مثلا شما سرویسی هستید یا مغازه ای؟ هر منطقه برای فعالیت خود نیاز به برنامه خاصی دارد. از طراحی یکسان در شرکت های مختلف استفاده نکنید. به عنوان مثال طراحی تبلیغات تابلو رستوران با طراحی تابلوی تبلیغاتی ویترین متفاوت است و هر کدام طراحی خاص خود را دارند. اگر از طرح های مشابه و تکراری استفاده می کنید برای مشتری جذاب نیست. این امر بر تجارت شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

پس سعی کنید تابلو مغازه خود را به گونه ای طراحی کنید که تعامل خوبی داشته باشد و متناسب با صنعت و حیطه کاری شما باشد زیرا یکی از نکات مهم تابلو مغازه محسوب می شود.. در این مورد. ، مشتری می تواند به راحتی رابطه برقرار کند و منجر به رشد کسب و کار شما شود.

بررسی و تحلیل نوع فعالیت

طرح های خلوت با خوانایی بالا

یکی دیگر از نکات کلیدی برای ایجاد تابلوی مغازه، استفاده از طراحی شخصی سازی شده است. تابلو های شلوغ مصرف کننده را گیج می کند و در ذهن او عدم اطمینان ایجاد می کند. طراحی حجیم باعث می شود که مشتری نتواند با آن تعامل داشته باشد. پیشنهاد می شود از طرح های ساده، زیبا، آرام و پرطرفدار برای تابلو خود استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن با مشتریان تعامل داشته باشید و کسب و کار شما رشد کند.

به کارگیری عناصر مرتبط با شغل درتابلوی مغازه

اگر بخواهیم نکات مهم تابلو مغازه را به عنوان مثال بگوییم تصور کنید که صاحب یک نمایندگی خودرو هستید، در طراحی تابلو این نمایشگاه معمولا از تصویر یک خودرو بر روی بیلبورد استفاده می شود. یا اگر صاحب یک رستوران هستید، تصویر غذا روی بیلبورد استفاده می شود. نحوه درج تصویر نیز تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. طراحی تصویر و نماد یکی از عواملی است که باعث می شود مشتری به محض دیدن آن با آن ارتباط برقرار کند و همچنین با زمینه و محدوده کسب و کار شما آشنا شود.

روانشناسی رنگ در تابلو مغازه

شناخت روانشناسی رنگ ها تاثیر زیادی در خوانایی و نمایش بهتر تصویر و حروف آن دارد. و میتوان گفت یکی از مهم ترین نکات مهم تابلو مغازه است. نحوه ترکیب و هماهنگی رنگ ها برای شکوفایی کسب و کار و جذب مشتری بسیار مهم است. روانشناسان معتقدند رنگ آبی نماد وفاداری، رنگ زرد نماد شادی و سرزندگی، رنگ قرمز نماد قدرت و انرژی است. در طراحی تابلو به ترکیب این سه رنگ توجه کنید.
بر اساس آخرین تحقیقات، انتخاب و هماهنگی رنگ ها تاثیر بسزایی در تصویر برند دارد، در حالی که بصری در ذهن باقی می ماند. گاهی اوقات برخی از رنگ ها را نمی توان از راه دور خواند. برای حل این مشکل می توانید این رنگ ها را با رنگ زمینه سیاه یا روشن تر را با هم ترکیب کنید تا متن روی تابلو مغازه زیباتر و خواناتر شود.

اگر تابلو چلنیوم است بهتر است از رنگ های کم کنتراست استفاده نکنید زیرا این رنگ ها خوانایی حروف را کاهش می دهند و مشتری تمایلی به خواندن کامل تابلو ندارد.

برخی از رنگ ها مانند نارنجی و زرد برای تابلوهای مغازه مناسب نیستند. هنگام انتخاب رنگ تابلو، از رنگ های متضاد استفاده کنید، زیرا ترکیب آنها محتوا و تصویر بیلبورد شما را شفاف می کند.

روانشناسی رنگ در تابلو مغازه

سخن پایانی

شما میبایست سعی کنید تابلویی را که برای تبلیغ مغازه خود انتخاب می کنید در اندازه مناسب برنامه ریزی کنید. اندازه تابلو شما تاثیر زیادی در دید آن دارد. تابلو شما نباید زیاد بزرگ یا کوچک باشد. نکته مهم در مورد اندازه و شکل تابلو خوانایی و قابل مشاهده بودن آن است.