تابلو کامپوزیت چیست و چه کاربردهایی در تابلو سازی دارد

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده که تابلو کامپوزیت چیست، باید گفت که تابلو کامپوزیت یکی دیگر از روش هایی رایج ساخت تابلوهای تبلیغاتی است که برای ساخت بدنه آن از ورق کامپوزیت و برای درج پیام تبلیغاتی از انواع حروف برجسته استفاده می شود. برای پاسخگویی به سوال تابلو کامپوزیت چیست می توان گفت که این روش به عنوان یک تبلیغ مدرن استفاده های فراوانی دارد. که در ادامه بیشتر با عنوان تابلو کامپوزیت چیست آشنا می شوید. پس با تابلو ساز تهران همراه باشید.

برای اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت خدمات تابلوسازی با ما تماس بگیرید.

تابلو کامپوزیت چیست

برای دانستن اینکه تابلو کامپوزیت چیست ابتدا لازم است که بدانید که کامپوزیت چیست تا در ادامه در رابطه با تابلو کامپوزیت اطلاعاتی را کسب نمایید. کامپوزیت به ماده ای گفته می شود که از دو فاز ماتریس و تقویت کننده تشکیل شده باشد و از فاز دوم حداکثر به اندازه 5 درصد استفاده شده باشد. پس در جواب تابلو کامپوزیت چیست می تونا گفت که به ترکیب ماتریس با الیاف یا ماده تقویت کننده زیر 5 درصد کامپوزیت گفته می شود. در مهندسی مواد این اصطلاح عموما به موادی گفته می شود که از یک فاز زمینه یعنی ماتریس و یک تقویت کننده پر کننده تشکیل شده باشد که در تابلوسازی بسیار کاربرد دارد. کامپوزیت از دو قسمت اصلی ماتریس و تقویت کننده تشکیل شده که ماتریس با احاطه کردن تقویت کننده آن را در محل نسبی خودش نگه می دارد. تقویت کننده سبب بهبود خواص مکانیکی ساختار می شود. به صورت کلی تقویت کننده می تواند به صورت فیبرهای کوتاه یا بلند و پیوسته باشد و یا اینکه ترکیبی از دو یا چند ماده باشد که یک فاز آن از ذرات بهم چسبیده اصلی تشکیل شده است و فاز دیگر آن به عنوان یک ماده و محصور کننده است.

تابلو کامپوزیت چیست

اجزای تشکیل دهنده تابلو کامپوزیت

برای اینکه بدانید که “تابلو کامپوزیت چیست” ، لازم است که اجزای تشکیل دهنده آن را نیز بشناسید. اجزای تشکیل دهنده کامپوزیت در تابلو چلنیوم به این صورت است:
• آهن آلات و اتصالات
• ورق یا پوشش کامپوزیت
• روکش مخصوص

اجزای تشکیل دهنده تابلو کامپوزیت

مزایا و معایب تابلو کامپوزیت

حال که تا حدودی دانستید که تابلو کامپوزیت چیست، خوب است که از مزایا و معایب آن نیز مطلع شوید:
1. یکی از مزایای تابلو کامپوزیت این است که حاوی آلیاژ مقاوم، با دوام و سبک می باشد.
2. قابل پیاده سازی در رنگ های دلخواه است
3. بستری مناسب برای نصب انواع حروف برجسته است
4. در مقابل شرایط آب و هوایی و اشعه ماورا بنفش از مقاومت بالایی برخوردار است
5. به دلیل خاصیت پاکسازی خودکار در برابر گرد و غبار و آلودگی های محیطی، کثیف نمی شود و همیشه براق و زیبا جلوه می کند.
6. به راحتی می توان ورق کامپوزیت را به شکل و ورق دلخواه در آورد
7. قابل شستشو است
8. ضد زنگ، ضد حریق و عایق حرارت است
اما از معایب تابلو کامپوزیت باید گفت که:
1. نسبت به روش های سنتی قیمت بالاتری دارد
2. نوع بی کیفیت چینی آن با ایجاد ضربه محکم و جدی دچار فرورفتگی می شود.

مزایا و معایب تابلو کامپوزیت

انواع تابلو کامپوزیت

اگر کمی توجه کنید در سطح شهر می توان نمونه های متعدیدی از این محصول را مشاهده کرد که هر کدام از آنها به شیوه های متفاوتی از لحاظ رنگ و طراحی اجرا شده اند. کامپوزیت ها در تابلوسازی عموما جنبه نمای زیر کار را دارند، به طور مثال یک تابلو مغازه را در نظر بگیرید که سر در آن توسط کامپوزیت پوشانده شده و روی کامپوزیت حروف های برجسته مانند چلنیوم نصب شده باشد. در اصل نمای زیر تابلو چلنیوم، کامپوزیت است که اصطلاحا با نام تابلو کامپوزیت چلنیوم شناخته می شود.
دیگر حروف های برجسته مانند حروف فلزی، حروف استیل، نئون پلاستیک و نمونه های مشابه از دیگر تابلوهای تبلیغاتی به حساب می آیند که با زمینه کامپوزیت قابل اجرا است که به اصطلاح به آن تابلو کامپوزیت با حروف برجسته نیز گفته می شود.

تابلو کامپوزیت چلنیوم

تابلو چلنیوم که به آن حروف برجسته چلنیوم نیز گفته می شود نوعی از تابلوهای تبلیغاتی می باشد که به صورت حروف برجسته می توان آنها را ساخت و برای تابلو مغازه، سردر مکان های تجاری استفاده کرد. حروف چلنیوم که دلیل نام گذاری آنها به واسطه کاربرد رول چلنیوم که نوعی آلومینیوم است از مقرون به صرفه ترین حروف های برجسته می باشد و بیش از دو دهه از ورودش به حرفه تابلو سازی نیز می گذارد. تابلو چلنیوم را می توان روی نماهای مختلفی مانند سنگ، چوب ترموود، سرامیک و کامپزویت نصب کرد که می توان گفت که ترکیب این حروف همراه با تابلو نما کامپوزیت از جلمه زیباترین تابلوهای تبلیغاتی به شمار می رود. رنگ بندی در کامپوزیت و حروف چلنیوم را از مزیت های این تابلو می توان به شمار برد.

تابلو کامپوزیت چلنیوم

تابلو کامپوزیت و استیل

تابلو استیل و حروف استیل نیز از حروف های برجسته ای است که در دسته تابلوهای قدمت دار در صنعت تابلوسازی قرار می گیرد و در رنگ های متفاوتی تولید می شود که از کاربردی-ترین آنها می توان به استیل طلایی و نقره ای اشاره کرد. تابلو استیل نیز مانند تابلو چلنیوم میتواند تلفیق جذابی همراه با کامپوزیت در تولید یک تابلو تبلیغاتی ایجاد نماید.
ساخت تابلو استیل و کاربرد آن روی نمای کامپوزیت دارای مزایایی مانند زیبایی و عدم رویت سیم کشی حروف می باشد و در واقع باید عنوان کرد که همه سیم کشی های تابلو در بخش پشت تابلو انجام می شود. همچنین قابل ذکر است که کاربرد نمای کامپوزیت می تواند در رابطه با دیگر حروف برجسته مانند حروف فلزی و حروف نئون پلاستیک از مناسب ترین گزینه ها باشد.

قیمت تابلو کامپوزیت

تا به اینجا متوجه شدید که تابلو کامپوزیت چیست و همچنین با انواع آن نیز آشنا شدید؛ اما نکته ای که برای اکثر افراد مهم است و می تواند در تصمیم گیری شان موثر باشد، قیمت تابلو کامپوزیت است. در رابطه با قیمت تابلو کامپوزیت باید گفت که ابعاد ورق های کامپوزیت عموما 3.20 در 1.25 متر است و قیمت آن مبنی بر متر مربع و ورق مصرفی محاسبه می شود. کامپوزیت ها با برندهای متفاوت در رنگ ها و ضخامت های مختلف در انواع نانو و معمولی در بازار موجود است که قیمت گذاری این محصول با تو به موارد گفته شده کاملا متفاوت است. همچنین از دیگر عوامل دخیل در قیمت گذاری تابلو کامپوزیت می تواند نوع اجرا و روش های به کار برده شده در ساخت تابلو کامپوزیت باشد.
در ادامه بر برخی دیگر از مواردی که در قیمت تابلو کامپوزیت موثر است می پردازیم:

متر محیط

متر محیط شامل عرض و طول ورق ها می باشد که در یک تابلو اجرا شده است

طرح ورق های کامپوزیت

ورق کامپوزیت در طرح های ساده، خش دار، چوبی، آجری و طرح های دیگر قابل اجرا است که هر کدام قیمت های متفاوتی دارد

رنگ ورق های کامپوزیت

این ورق های تنوع رنگی بالایی دارند. پر کاربرد ترین و بیشترین رنگ مورد استفاده رنگ های مشکی، نقره ای و طلایی می باشند. چون بیشتر سفارش داده می شوند در نتیجه قیمت بالاتری دارند

ضخامت ورق های کامپوزیت

هر چقدر ورق های سفارشی شما ضخیم تر باشند، بدیهی است که به همان میزان گران تر خواهد بود.

روش اجرای ورق های کامپوزیت

این ورق ها بر روی سازه و نما به شکل های متفاوتی اجرا می شوند که هر کدام دارای قیمت خاص خود می باشند.

نوع حروف برجسته

در ساخت تابلو تبلیغاتی کامپوزیتی می توان از انواع حروف برجسته مانند حروف برجسته وکیوم، حروف برجسته استیل، حروف برجسته پلاستیکی، حروف برجسته فلزی و حروف برجسته چلنیوم استفاده کرد. نوع حروفی که استفاده می شود در کاهش یا افزایش قیمت تابلو کامپوزیت موثر است

ضد آب بودن

می توان گفت که تابلوهای کامپوزیتی خاصیت ضد آبی دارند اما درصورت استفاده از ورق-های نازک و بی کیفیت امکان متورم شدن ورق ها در شرایط محیطی و آب و هوایی فراهم است. در نتیجه توجه کنید ورق های با کیفیت و ضد آب را خریداری نمایید.

ضد حریق بودن

ورق ها در صورتی که با کیفیت باشند در مقابل آتش سوزی مقاوم هستند و در صورت اشتعال نیز، آلودگی محیطی ایجاد نمیکنند. داشتن این خاصیت سبب بالا رفتن قیمت تابلو کامپوزیت میشود.